Sunday, August 23, 2009

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN

Posted by mila at 11:35 PM
mmm lamenye x update blog..lately ni mmg agak bz ckt...
tlg mak n abah kat kedai...(
b4 ramadhan)
2-3 hari sblm dtg nye bulan ramadhan...
kedai mmg ramai gile lah org..mknn sampai x cukup2..hehehe
mak kate fenomena mcm ni mmg bese mjelang bulan Ramadhan..
mmm aku senyum je dga mak ckp cm2

pastu byk urusan yg perlu di selesaikan...
paling aku x suke urusan 2 kene di selesaikan time weekday..
akak aku keje..adek aku x cuti...
bkn ape..aku ni mmg x suke drive sorg2...
melayang jek rasenye bile bwk kete xde teman nk borak..
sampai sesat2 nk cari jalan..huh!!

pastu spnjg kat umah dok tolong akak aku wt brg2 kawen die..
(sonoknye tgk org nk kawen..hehehe)
aku mmg tabik spring kt die bab yang ni..
xsangke aku ngn bakat terendam yg die ade..
kirenye die gak la yg jd wedding planner tok majlis die..
ape yg aku tau...dgn kebanyakn bnda yg di wat sendiri...
kt leh jimat pbelanjaan dlm 50%..
fuhhh...sp yg x nk kn???
pastu kite pon puas hati ngn hasil nye...

n untuk semua umat Islam di seluruh dunia rasenye lom tlewat ak nk ucapkan.....,


Sabda Rasulullah saw:

"Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan nescaya diampunkan segala dosa-dosanya yang lalu."

Sabda Rasulullah saw.:

"Apabila datang bulan Ramadhan, dibukakan pintu langit dan ditutup pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan."


aku sgt bersyukur & gembira sbb smlm 1 family dpt kumpul ramai2 smbut 1 Ramadhan...

abg din blk dr ipoh ngn k.ina...a.ace n k.yati pon dtg...adam n hanin yg sntiasa mgamatkan suasana..adek aku pon blk n sperti bese mjlnkn tugas dgn baek..hihihihi...akak aku yg mmg dok umah yg tkenal dgn potpet nyee..hehehe...pastu ade plak aku yg mmg sntiasa besh ni...hikhikhik...

dan tentunya orang yg plg gembira ialah mak & abah......

Apepun, semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini..

0 comments on "AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN"