Tuesday, December 21, 2010

Kg Teluk Gong "KAMPUNG INDUSTRI" ??

Posted by mila at 10:02 PM
Pagi tadi aku keluar awal utk hantar adik ak pg driving school dlm pukul 7.30...mmg jarang sekali aku keluar memandu time2 macam ni kat kg...ye lah dah hampir 4 thn selama ni aku hidup di bumi negeri Johor...sekali sekali cuti semester baru la blk kampung..

so pg tadi jalan mmg bz sangat...kenderaan berderet2 masuk ke kwsn kampung....sambil memandu ak perhatikan sekeliling....rupanya kanan dan kiri jalan di penuhi dengan kilang2... selama ni aku nmpak tp mcm buat tak kisah.... patutlah sjk kebelakangan ni banyak lori besar2 keluar masuk kampung.....dah macam kereta dah banyak nya...dengan lajunya lagi....geram betul hati & jiwa raga ak ni....awk da la besar...bwk dlm kwsn kampung bajet bwk kt hway..adoiiyaaiiii..

ada kilang2 ni ada mmg bgs...byk peluang pekerjaan drpd situ..penduduk kampung pon dpt manfaat....tp mcm mana dgn kesan buruk pulak??isu alam sekitar....contohnya nama je hidup kat kampung..tp udara langsung x bersih...hidu habuk je....dengan keselamatan pengguna jalan lagi...bila mana pemandu2 lori bwk lori dgn laju kt jalan kampung....mmg la klu aku ni atomen aku da fire lori2 yg buat msalah ni.....belum lagi kerosakan jalan yg mengundang rasa x selesa bila kita memandu.....

dalam kotak minda aku,,,,mmg sah la kg teluk gong yang ada sekarang....boleh di label sbg "kampung industri"....

0 comments on "Kg Teluk Gong "KAMPUNG INDUSTRI" ??"